Gör din beställning i god tid, då vi har längre leveranstider inför jul

Köpvillkor och hantering av personlig data

Du handlar av Nordiska Kaffebolaget H. Hansson & Co Aktiebolag

Nordiska kaffebolaget AB

Sibyllegatan 35
11442 stockholm

Org.nr 556083-2379
Moms.regnr. SE556083237901

E-post: info@sibyllans.se

Priser

Priset på de varor du handlar anges inklusive moms. I kundvagnen framgår det totala priset inklusive moms.

Fraktkostnad

Frakt inom Sverige 49 SEK, fri frakt på order över 499 SEK .
Hemleverans inom Sverige 99 SEK, fri hemleverans på order över 1000 SEK
Frakt utomlands 298 SEK (fast pris).

Poäng

På Sibyllans samlar du poäng på allt du köper. Poängen kan sedan lösas in mot rabatter på kommande köp. Varje spenderad krona ger dig ett poäng. När du samlat minst 1500 poäng får du 150 kr i rabatt som dras av automatiskt i kassan. Dina insamlade poäng är giltiga i 24 månader.

Se dina insamlade poäng under Mitt konto.

Betalning

Betalning sker via betalningstjänsterna Klarna, PayPal, Stripe eller Swish för att försäkra er om en trygg betalning.

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi omgående en orderbekräftelse med e-post. Var vänlig kontrollera din orderbekräftelse noga. Om du har frågor, vill ändra något i beställningen, hör av dig snarast möjligt till oss.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller i 14 dagar och omfattar alla produkter utom te och kaffe. Te och kaffe klassas som livsmedel och omfattas därför inte av ångerrätten. Om du ångrar dig, meddela oss snarast. I ditt meddelande bör det klart och tydligt framgå att du ångrar din beställning. Ångerfristen börjar gälla från den dag du erhöll varan. Om det gäller en specialtillverkad vara, börjar ångerfristen gälla från den dag vi lämnat information.

Ångerfristen gäller inte om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke och/eller då varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att bevara varan i samma skick som du erhöll den. Om varan skadas eller kommer bort, på grund av att du är vårdslös, förlorar du ångerrätten. Tips! Om du vill beställa en större mängd te eller kaffe rekommenderar vi att du beställer en mindre mängd först.

Personuppgiftsbehandling

Nordiska Kaffebolaget H. Hansson & Co Aktiebolag är personuppgiftsansvarig och behandlar de personuppgifter om dig som du uppger när du lägger en beställning hos oss. Ytterligare uppgifter kan komma att samlas in och behandlas av oss om det är nödvändigt. Personuppgifterna som avses är namn, postadress, e-postadress, telefonnummer, köp- och betalningshistorik och andra liknande uppgifter såsom information i kundtjänstärenden. Vår webbplats använder sig av också av s.k. cookies för att lagra användarinformation, till exempel i varukorgen.

Ändamålen med vår personuppgiftsbehandling är att fullgöra vårt leveransåtagande mot dig som kund, samt de skyldigheter som vi i övrigt har enligt lag eller i vår avtalsrelation med dig. Vår personuppgiftsbehandling pågår under en tid av ett (1) år efter det senaste köpet, eller längre tid om det exempelvis finns utestående fordringar eller gällande garantier. I de fall lag eller annan författning eller myndighetsföreskrift kräver det, kan vissa personuppgifter behandlas under den längre tid som stadgas i sådan författning, exempelvis bokföringslagen.

Vi grundar vår rätt till personuppgiftsbehandlingen på behovet av att registrera information för att fullgöra vårt avtal med dig, våra rättsliga förpliktelser samt en intresseavvägning när det är viktigt för oss, exempelvis i kundärenden. Du har rätt att, på begäran, kostnadsfritt få information om vad vi har registrerat om dig. Du kan också begära att personuppgifter som är felaktiga eller som inte behandlats i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning rättas, blockeras eller raderas. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje parter för andra ändamål än distribution av dina beställda varor, utan sitt uttryckliga samtycke eller om det föreskrivs i lag eller annan författning eller myndighetsföreskrift.

Frågor om personuppgiftsbehandlingen, begäran om rättelse eller registerutdrag etc. skickas till vår kundtjänst genom e-post till info@sibyllans.se. Dit kan du också vända dig med frågor om vår behandling av personuppgifter. Tillsynsmyndighet för personuppgiftsbehandling i Sverige är Datainspektionen. Du har rätt att vända dig till dem med frågor och klagomål via datainspektionen@datainspektionen.se.

Leveranstid

Normalt skickas din beställning inom två-tre dagar. Vid hög belastning eller under högsäsong kan vissa produkter ha en längre leveranstid.

Leveranser

Vi skickar alla våra paket med Schenker och Best transport. Om paketet skadas eller försvinner under transporten till dig är Nordiska Kaffebolaget AB betalningsansvarig, under förutsättning att du meddelar oss inom 14 dagar.

Vid hemleverans;

Om kunden (ni) inte är hemma vid bekräftad och uttalad leveranstid och ej heller är kontaktbar via telefon för annan överenskommelse, så kommer leveransen skickas tillbaka till speditörens central. Nordiska Kaffebolaget AB kommer då debitera en extra frakt- och administrationsavgift på 198 kr (inkl. moms) för utkörning av nästa leverans.

Garanti och service

Vi på Sibyllan/Nordiska Kaffebolaget garanterar att våra te- och kaffesorter är färska och att våra övriga produkter håller den standard som kan förväntas (för motsvarande pris). Våra smakbeskrivningar är personliga och formulerade vid ett visst provningstillfälle. Skillnader kan alltid förekomma. När det gäller bilder på produkterna så kan färgerna skilja mellan det du ser på din bildskärm och den verkliga produkten. Om du inte är nöjd med den levererade produkten, kontakta oss omgående.

Returer & Reklamationer

Vi på Sibyllans/Nordiska Kaffebolaget vill självklart att du som kund ska vara nöjd med din vara. Är du trots allt inte nöjd, har du alltid 14 dagars ångerrätt (gäller ej te och kaffe). Om du ångrar ditt köp har du alltid 30 dagars bytesrätt (gäller ej te och kaffe). Om du vill returnera din vara, så ska den skickas till: Sibyllans/Nordiska Kaffebolaget, Sibyllegatan 35, 114 42 Stockholm. Returer sker på din egen bekostnad utom när det är en defekt vara eller om vi skickat fel vara. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott. Vid byten eller reklamationer betalar vi alltid returkostnaden för ersättningsvaran.

Om du gör gällande fel på varan ska du kontakta oss så snart som möjligt efter att felet upptäcktes, via mail eller telefon (kontaktuppgifter finns på hemsidan). För att reklamationen ska vara giltig måste den alltid göras inom skälig tid efter det att du upptäckt felet. (Inom 2 månader är skälig tid.) Du kan reklamera en felaktig produkt genom att returnera den till oss på adressen ovan. När vi tagit emot den reklamerade varan och konstaterat att reklamationen är giltig kommer vi att ersätta dig enligt gällande lag. Det innebär att felet kommer att avhjälpas eller att vi kommer att byta ut den felaktiga varan mot en ny. Om det inte är möjligt kommer vi i stället göra en återbetalning av det belopp du betalat för din beställning inklusive returkostnaden.

Vår återbetalningsskyldighet

Nordiska Kaffebolaget AB ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan i retur. Se även Konsumentverket Distansavtalslagen & E-handel, om du är privatperson. För företag gäller köplagen.

🎉

Välkommen till vår nya hemsida

Du är en av de första som får se vår nya hemsida. Hoppas du gillar den!

Om du handlat hos oss tidigare så har vi flyttat över ditt konto hit men, av säkerhets skäl måste du välja ett nytt lösenord. Alla dina stämplar har omvandlats till bonuspoäng med samma värde och du hittar dem under Mitt konto. Om du har tillräckligt många poäng kommer du få en automatisk rabatt i kassan.

Har du inte handlat hos oss tidigare? Då är vi extra glada att du är här! Du kan börja samla poäng på allt du köper redan idag. Läs om hur det funkar under våra villkor.

Börja handla